Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Att ge upp? Eller strida?

Av Julia (Julle) Thollander - 6 oktober 2014 20:36

Att ge upp är ibland en bra grej. Men ibland måste man även strida för sin sak. Och ja? Ni som verkligen känner mig, vet att jag aldrig ger mig. Jag är en envis liten brud. Men just nu har  jag lust att ge upp. 

Vi som har gått igenom, tanken att vilja dö, och lämna jordens yta.  Vi kommer ALLTID ha en dörr som svajar, Genom liv och död. Ibland står dörren stilla. Men om något händer, så börjar den förbaskade dörren att röra på sig, och man vet varken ut eller in. Det är då, vi egentligen ska vara extra rädda om oss! Och tänka på vad vi gör. För om vi inte tänder oss för, kan det gå illa, om dörren rör sig..

Och detta kanske inte alltid är så förståeligt för dem som aldrig har tänkt på att gå bort. 

Men man måste bara hitta sin stryka. Den kan finnas överallt. Det som gör dig på bättre tankar? Att få resa bort? En kompis? Ett djur?   Ja vad som helst. Man måste bara hitta den styrkan! 


Ni många vet ju låten '' SLÅ MIG HÅRT I ANSIKTET '' Så säger dem '' sjut mig här och nu, för nu kan jag dö ''

Jag älskar låten. Men den är inte alltid bra när min så kallade dörr svajar. Här om dagen så svajade min lilla dörr, och då lyssnade jag på den, och då blev det bara  värre. Jag lyssnade om och om igen... Jag ville skrika. Gråta. Hoppa ut genom fönstret (Vilket jag inte skulle göra, då jag är lite höjdrädd) 

Men de jag ville komma fram till är att många låtar finns ordet död i.. Och många som vill ta sitt liv googlar, för att få hjälp. Men istället för att det kommer upp massor av tips. Tycker jag att det ska komma upp massor, som man kan få hjälp. I mitt fall, jag googlade inte. Men jag mår bättre, det gör jag. Men dörren kommer alltid att finnas där. Och den är lätt, så den svajar. Ett ord, Och jag vet inte ut eller in. Och gör saker man inte ska göra.. 

Så snälla, Tänk er för innan ni pratar med folk, som inte mår bra, eller gått igenom LIV ELLER DÖD tankar... Tänk er för! 

OM DU INTE TÄNKER SÄGA NÅGOT SNÄLLT, SÄG DET INTE ALLS!!! 


Men orkar inte snacka depp nu. 

KÖPTE EN NY KAMERA IDAG!! As nöjd!! En systemkamera Nikon D3200. Den laddas just nu. 

och igår, hade jag en grym jävla dag! 

Tack älskade Felicia och Brenta. Och så klart för våran mäster fotograf KING!! Vi tog över 100 foton typ! Lägger bara upp 4 :) 

och glöm inte nu att gå på musikalen HÅRDA BUD!!!! 

Och om ni vill att bilderna ska bli större klicka på dem!! :) 

Men ska fortsätta att läsa om tryck nu.. Har omprov i no.. SUCK!!!! 

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia (Julle) Thollander - 17 februari 2016 21:28

Jag har fått många frågor ifall jag har slutat bloggat totalt, och ifall jag har tröttnat. Och nej det har jag absolut inte gjort. Men jag la av ett litet tag för och fokusera 100% på att bli okej med mitt mående. Och jag är på bra väg, tycker jag sj...

Av Julia (Julle) Thollander - 11 september 2015 18:12

Jaha, Nu var det min tur och bli sjuk. Mår as dåligt, Svättas och samtidigt fryser. Ont i halsen och huvudet. Och lite ont i kroppen.  Hoppas detta går över snart. Det är verkligen inge kul och vara sjuk.  MEN, Jag hade ärligt inga planer på att ...

Av Julia (Julle) Thollander - 8 september 2015 09:41

Jag vet, Jag vet. Det var as länge sedan. Men jag lovar att ändra på det!  Just nu sitter jag i skolan och har Svenska. Jag sitter med Benny, Erik, Oliwer och Eddie.  Det har gått ca en månad i skolan, och jag funderar redan på och hoppa av skola...

Av Julia (Julle) Thollander - 4 augusti 2015 19:45

      Väldigt många vid detta lag vet mycket väl vem Zara larsson är. Och så fick jag en fråga ifall jag kunde kolla igenom hennes intagram och säga vad jag tycker. Det tog väldigt lång tid då hon har just nu 2519 bilder. Oh ni som känner mig v...

Av Julia (Julle) Thollander - 28 juli 2015 07:35

Hejsan på er! Jag vet,jag vet.. Mycket länge sen nu. Lite för länge sen.  Hitils på mitt sommarlov har vart helt okej - Trots väder och vind!  Har jobbat i 4 timmar om dagen i 3 veckorstid på Sjötången. Till er som inte vet vad det är förnågot så...

Lite om mig ♥


Hej, jag är Julia Thollander. Jag bor i Sveriges piss stad Oxelösund.och är 16 vårar.♥ Jag har några stycken diagnoser.
Jag skriver om min vardag och om allt mellan himmel & jord!
Så välkomna till min GALNA värld ♥

Fråga mig

169 besvarade frågor

Sociala Medier♥

Instagram - Tholllander

Snapchat -  Tholl99

Wattpad -Tholllander

KiK- LordVoldemort1999

Skype - jullethebaby

Hotmail - gosebubblan_julia@hotmail.com

Facebook - Julia Thollander Wiklund

Google Translate

Senaste inläggen

Gäst bok-inlägg :)


Ovido - Quiz & Flashcards