Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Hur kristen är jag!?

Av Julia (Julle) Thollander - 20 oktober 2014 19:43

Jag fick en frågan om hur kristen jag är - Och jag tänkte svara på den här! Som min Ungdoms präst Vero sa - Alla tror på något!

Jag personligen tror på Jesus och Gud. Men Gud skapade inte Jorden. Gud och hanns änglar tar emot oss när vi dör. Och åker in i Himmelsriket. Det är min tro om Gud. Ingen har någons sin sett Gud, Så alla har olika åsikter om hur han ser ut. Och vart han är.  Och Jesus, Gud's son. Enligt mig, så kunde han absolut INTE göra folk oblinda, eller gå på vatten. Jesus i min tro vad en kille som vill alla gott, och var en snäll själ. Och va en vägvisare för folk.  Ja att Jesus har vandrat på våran Jord. 

Det är min tro. 

Och djävulen? Njaa.. Att han finns nä det tror jag inte riktigt på. Gud förlåter Alla. Så oavsett vad man har gjort så hamnar man i Himmelsriket. 

Och nu är det så här att jag går inte på nån Gudstänst. Om jag inte måste. Men det är rätt skönt att få vara i kyrkan, få nattvarden och låta Jesus & Gud se dig.. Men ja Gud har sina händer över oss alla. Och vi alla har en varsinn Skydds Ängel. 

Men jag ber ju liksom inte. Men om jag är ledsen så tänker jag på det, Och  på så sett kan Dem ge mig styrka. 

Och jag kan hela Herrens Bön : 

Vår Fader, du som är i himlen. 
Låt ditt namn bli helgat. 
Låt ditt rike komma. 
Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen. 
Ge oss idag det bröd vi behöver. 
Och förlåt oss våra skulder, 
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss. 
Och utsätt oss inte för prövning, 
utan rädda oss från det onda. 
Ditt är riket, 
din är makten och äran, 
i evighet. 

Och så kan jag Välsignelsen: 


Herren välsigne oss och bevare oss. 
Herren låte sitt ansikte lysa över oss 
och vare er nådig. 
Herren vände sitt ansikte 
till oss och give oss frid.
I Faderns, Sonens och den heliga Andens namn.
Amen.

Så JAPP! Där har ni allt. Och vissa kanske tror jag är värsta Kristna typen, och då får ni tycka det! 

      Puss & Hej Lever pastej. 

 
 
Ingen bild

Nej

20 oktober 2014 20:49

hoppas du driver

Julia (Julle) Thollander

21 oktober 2014 06:55

Och vem är du?

 
Ingen bild

Richard

21 oktober 2014 09:18

Bra skrivet! Alla får tro på precis hur mycket de vill och det är modigt att stå för det! Lyssna inte på trångsynta människor som inte försöker förstå utan bara klagar. :)

Julia (Julle) Thollander

21 oktober 2014 15:17

Tack!! Japp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia (Julle) Thollander - 17 februari 2016 21:28

Jag har fått många frågor ifall jag har slutat bloggat totalt, och ifall jag har tröttnat. Och nej det har jag absolut inte gjort. Men jag la av ett litet tag för och fokusera 100% på att bli okej med mitt mående. Och jag är på bra väg, tycker jag sj...

Av Julia (Julle) Thollander - 11 september 2015 18:12

Jaha, Nu var det min tur och bli sjuk. Mår as dåligt, Svättas och samtidigt fryser. Ont i halsen och huvudet. Och lite ont i kroppen.  Hoppas detta går över snart. Det är verkligen inge kul och vara sjuk.  MEN, Jag hade ärligt inga planer på att ...

Av Julia (Julle) Thollander - 8 september 2015 09:41

Jag vet, Jag vet. Det var as länge sedan. Men jag lovar att ändra på det!  Just nu sitter jag i skolan och har Svenska. Jag sitter med Benny, Erik, Oliwer och Eddie.  Det har gått ca en månad i skolan, och jag funderar redan på och hoppa av skola...

Av Julia (Julle) Thollander - 4 augusti 2015 19:45

      Väldigt många vid detta lag vet mycket väl vem Zara larsson är. Och så fick jag en fråga ifall jag kunde kolla igenom hennes intagram och säga vad jag tycker. Det tog väldigt lång tid då hon har just nu 2519 bilder. Oh ni som känner mig v...

Av Julia (Julle) Thollander - 28 juli 2015 07:35

Hejsan på er! Jag vet,jag vet.. Mycket länge sen nu. Lite för länge sen.  Hitils på mitt sommarlov har vart helt okej - Trots väder och vind!  Har jobbat i 4 timmar om dagen i 3 veckorstid på Sjötången. Till er som inte vet vad det är förnågot så...

Lite om mig ♥


Hej, jag är Julia Thollander. Jag bor i Sveriges piss stad Oxelösund.och är 16 vårar.♥ Jag har några stycken diagnoser.
Jag skriver om min vardag och om allt mellan himmel & jord!
Så välkomna till min GALNA värld ♥

Fråga mig

169 besvarade frågor

Sociala Medier♥

Instagram - Tholllander

Snapchat -  Tholl99

Wattpad -Tholllander

KiK- LordVoldemort1999

Skype - jullethebaby

Hotmail - gosebubblan_julia@hotmail.com

Facebook - Julia Thollander Wiklund

Google Translate

Senaste inläggen

Gäst bok-inlägg :)


Ovido - Quiz & Flashcards