Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Att ta en paus.. Från allt? Går det?

Av Julia (Julle) Thollander - 10 november 2014 15:13

Nej, det gör det inte. Om man inte orkar mer, ska det finnas en paus knapp, så stannar man upp i livet. Så kunde man bara lägga sig ner, liksom Ta det lugnt - chilla, hinna andas. Men tyvärr. Det finns ingen sådan bra knapp.. 

Och varför jag tar upp det just nu är att jag har jävligt mycket att göra. Det känns som jag inte ens hinner med mig själv. Och då kommer stressen och ångesten. 


Stress, för man har mycket i skolan och ångest för man inte hinner med allt. Så är det för mig. För över 1 månad sen (Om inte mer!?) Hade vi ett prov i TRYCK & KRAFT. Jag har fortfarande inte gjort det. Och det är bara för jag inte förstod nått. Men jag har pratat med Daniel (NO LÄRARE) Och vi hade en liten genomgång i tryck. Och ja det gick bra. Blev godstjänd om jag fattade han. Men jag ska ända göra provet på fredag? Om jag fattade Daniel rätt. 

Och i morgon eller på onsdag skulle vi ha en genomgång i kraft. TACK DANIEL!! Sen har vi oxå fått en matte läxa (Som ska va värdig på fredag) Så på onsdag har vi nåt som kallas för läxhjälp. Och JAPP! Dit ska jag gå, för jag känner mig allt för bra. Jag skulle inte gjort matteläxan hemma. Och så kan man få mer hjälp i skolan, än hemma. 

 

Och i morgon kl 16-20 har vi Betong träff (Kyrk grej) - Ska bli skojj!! 

Och på tal om kyrk grejer! Jag blev förfågad om jag ville bli en ADJUNGERAD i styrelsen. 

Adjungerad =  "Adjungerad styrelseledamot"= "En sådan person väljs för att tillfälligt hjälpa till och ge råd. Har rätt att yttra sig men saknar rösträtt. Har speciell kompetens som är värdefull för bolaget." Julia - vi vuxna i Betongbarnen har en sån plats i styrelsen... Amanda - måste inte ni va ojämnt antal personer i styrelsen vid ev röstning av beslut? 

( Kopierade Bästa Eva's svar. DÅ jag oxå frågade vad det ordet betydde) 

Känner mig mycket hedrad!! Så idag kl 18.00 är det möte på stjärnholm. Och jag samåker med underbara Elin  

 - En as skön låt   

 

Asså, är det bara jag som faktiskt längtar till JUL!! Idag på musiken sjöng vi jul låtar och det gjorde så jag längtar ännu mer. Jag som inte tycker om snö, vill ha snö nu!! 

 Hehe, Kanske lite tidigt. Men vem bryr siig? 

Nehe, Jaha!? Kanske ska börja titta på Teknik hemtentan nu då. SUCK!! 

Ha det gött! 

PUSS & HEJ LEVER PASTEJ! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia (Julle) Thollander - 17 februari 2016 21:28

Jag har fått många frågor ifall jag har slutat bloggat totalt, och ifall jag har tröttnat. Och nej det har jag absolut inte gjort. Men jag la av ett litet tag för och fokusera 100% på att bli okej med mitt mående. Och jag är på bra väg, tycker jag sj...

Av Julia (Julle) Thollander - 11 september 2015 18:12

Jaha, Nu var det min tur och bli sjuk. Mår as dåligt, Svättas och samtidigt fryser. Ont i halsen och huvudet. Och lite ont i kroppen.  Hoppas detta går över snart. Det är verkligen inge kul och vara sjuk.  MEN, Jag hade ärligt inga planer på att ...

Av Julia (Julle) Thollander - 8 september 2015 09:41

Jag vet, Jag vet. Det var as länge sedan. Men jag lovar att ändra på det!  Just nu sitter jag i skolan och har Svenska. Jag sitter med Benny, Erik, Oliwer och Eddie.  Det har gått ca en månad i skolan, och jag funderar redan på och hoppa av skola...

Av Julia (Julle) Thollander - 4 augusti 2015 19:45

      Väldigt många vid detta lag vet mycket väl vem Zara larsson är. Och så fick jag en fråga ifall jag kunde kolla igenom hennes intagram och säga vad jag tycker. Det tog väldigt lång tid då hon har just nu 2519 bilder. Oh ni som känner mig v...

Av Julia (Julle) Thollander - 28 juli 2015 07:35

Hejsan på er! Jag vet,jag vet.. Mycket länge sen nu. Lite för länge sen.  Hitils på mitt sommarlov har vart helt okej - Trots väder och vind!  Har jobbat i 4 timmar om dagen i 3 veckorstid på Sjötången. Till er som inte vet vad det är förnågot så...

Lite om mig ♥


Hej, jag är Julia Thollander. Jag bor i Sveriges piss stad Oxelösund.och är 16 vårar.♥ Jag har några stycken diagnoser.
Jag skriver om min vardag och om allt mellan himmel & jord!
Så välkomna till min GALNA värld ♥

Fråga mig

169 besvarade frågor

Sociala Medier♥

Instagram - Tholllander

Snapchat -  Tholl99

Wattpad -Tholllander

KiK- LordVoldemort1999

Skype - jullethebaby

Hotmail - gosebubblan_julia@hotmail.com

Facebook - Julia Thollander Wiklund

Google Translate

Senaste inläggen

Gäst bok-inlägg :)


Ovido - Quiz & Flashcards